diumenge, 7 de maig del 2017

Ses Orelles de s'Ase

Ses Orelles de s'Ase (o na Ferrandell) i sa Cuina des Moro (7 maig '17)

Diumenge meteorològicament esplendorós, dia clar amb cels nítids i oratge fresc, encara que el sol, fora brisa, ha encalentit de debò.
He volgut fer una matinal i m'he dirigit cap el nord de la Tramuntana, un lloc on les fotografies rara vegada surten malament gràcies a la magnificència del paisatge.
La intenció era deixar el cotxe aparcat a l'aparcament de la platja de Formentor, però els 9€ a pagar, m'han fet recular i anar a cercar un lloc a la voravia que em fès menys mal a la cartera. Així que, avançant cap al far uns 500m, he trobat un lloc adient on deixar-ho. Ja caminant, he retrocedit paral·lel a la carretera per ficar-me pel camí de la coma d'en Pere que em portarà a la Cuina del Moro i, d'allà, crestejant fins el meu objectiu.

Aferrat a la carretera, prop de l'aparcament, trobam aquest pou amb pica i abeurador

El camí cap a la coma d'en Pere és molt agradós i més ara, durant la Primavera, que l'aire està ple de flaires delicats, vegetals i florals.

A l'inici de sa coma es troba un forn de calç...

...i la seva barraca...

...amb una construcció ben peculiar.

Continuam camí cap a la Cuina des Moro...

...que no és sino una balconada amb vistes impressionants de la costa. A la foto, vsita cap el Colomer

Punta de la Nau, la cuculla del mirador de Parietti, el Cavall Bernat, Punta Galera...

El lloc és molt agradable

A mida que vaig pujant, les vistes tornen més fascinants

A un dels cingles han col·locat aquesta creu. No té cap placa que indiqui el motiu.

He d'avançar per la cresta que, a la esquerra hi ha una timba espectacular i cap a la dreta cau una pendent molt vertical e impracticable

Es Colomer

La gran quantitat d'arbres caiguts dificulten la passa

L'avant cim és un terreny rocós amb pedra molt disgregada esquitxat amb llentiscles i garballons

Far de Formentor, a la esquerra amb es Fumat; la Roca Blanca al centre i la Pinoa a la dreta.

Bell panorama des del cim de "s'Orella de s'Ase" petita

Ses Orelles de s'Ase, els dos cims de la esquerra. El més alt i a la dreta és el Pal.

Fruir panorama des del cim

S'Orella de s'Ase "gran" i el Pal

Sa coma de cal Garriguer serà el camí de davallada. No presenta cap problema.

Restes d'un forn? No està molt clar.

Vaig davallant per la llera del barranc fins topar-me amb aquest camí empedrat i amb marges de sosteniment...

...i continuo pel camí empedrat en lloc de fer-ho pel barranc. Fa una volteta davallant cap a s'altre coma contigua i continua davallant pel jaç del barranc que ara ja es pla i de passa còmoda, amb un pìnar que fa goig

M'he topat un parell de sitges

Un abastidor en desús d'aigua?

Ja copsam la depuradora...

Una vegada arribats a la depuradora no queda sino resseguir el camí i en pocs centenars de metres arribarem a la carretera, just al punt on he deixat el cotxe aparcat.
Una matinal fantàstica que m'ha ocupat no més de 3 horetes agradables.