dissabte, 25 de novembre del 2017

Puig de can Llenderina

Puig de can Llenderina (25 nov '17)

Una sortida matinal amb bones vistes sobre la vall d'Orient. El dia tapat i amenaçant pluja no ha permés obtenir fotografies lluminoses ni contemplar, una vegada al cim, grans distàncies amb bona visibilitat cap a l'interior de s'illa.
3 horetes de recorregut per un terreny còmode i ben marcat, excepte el tram de pujada cap el cim des del camí que, passant pel pas de s'Escaleta, porta cap a Alaró.

He arribat des de la banda d'Alaró, al punt de partida situat un centenar de metres passada l'entrada al hotel l'Hermitage. Allà ens topem a mà esquerra mirant cap a Orient amb l'inici del camí que porta cap a Alaró. El inici del GR221 que puja cap el castell d'Alaró està situat un centenar de metres abans d'arribar a l'Hermitage, punt pel que tornaré després d'haver pujat al cim, cap el punt de partida

Des del començament se configura un bell camí paral·lel a un torrentó canalitzat. Aquest camí ens portaria fins Alaró passant pel pas de s'Escaleta si no el tinguessim que abandonar per l'esquerra cercant la pujada al puig de can Llenderina, el nostre objectiu d'avui

Portell i camí empedrat. Bells elements que gaudim en els nostres recorreguts per la muntanya

El camí passa vora sa Fonteta...

...i continua esglaonat pujant cercant el coll entre el puig de can Llenderina i s'Atalaia de cals Reis

Al coll. Orografia peculiar i típica dels nostres alzinars rocosos. Hem deixat dos desviaments a la dreta que, d'agafar-los, ens pujaria cap a s'Atalaia de cals Reis

En començar a davallar una vegada passat el coll, hem de desviar-mos cap a l'esquerra just on es troba la estaca indicadora del camí. El sender es perd en facilitat. Haurem d'estar atents i filar prim atalaiant ses fites que puguem trobar. Si no, en agafar direcció est-nordest arribarem al mateix lloc. El sender és brut i mal de seguir en segons quin tram

Passem vora aquesta sitja

L'alzinar brut de càrritx i llentiscle ens donarà pas al roquissar amb pinar

Superat el roquissar, arribam a l'altiplà del puig. A l'esquerra en sentit de la marxa tenim un penya-segat amb bones vistes sobre la vall d'Orient

A un dels punts del penya-segat, un mirador natural, ens topem amb aquesta creu que guaita sobre l'Hermitage. Curiosament el logotipus de l'Hermitage conté la mateixa creu. Veure a la imatge següent:

Vistes cap a Orient. El fort vent ens expulsa del mirador

Una desgraciada mort accidental la d'aquesta cabra que quedà enganxada d'una pota a la forca del tronc

Malgrat el mal dia, la vista sobre la Serra i la vall d'Orient és formidable

Auto-dispar, per quê quedi constància del meu pas pel cim ;)

panoràmica cap al Castell d'Alaró

Prenc la ruta de descens per la vessant contraria a la que he pujat, direcció al Pla des Pouet des castell

El camí és més clar i còmode que el de pujada

El senderó passa vora la timba dels penya-segats. Cal no despistar-se

Racó formidable per fer bivac

El senderó discorre per un bell entorn

Al Pla des Pouet ja ens topem amb la civilització. En aquest punt assolim el GR221 per davallar cap el punt de partida, vora l'Hermitage

El bon estat del camí del GR indica que no fa molt l'han re-construit

Ziga-zagues del camí de nova factura

Alzinar net, passa agradable

En sortir de l'alzinar, el camí discorre davallant per un olivar ben curat...

...fins arribar a la carretera. Hauré de resseguir per ella en direcció a Orient per topar-me amb el cotxe aparcat uns quatrecents o cinqcents metres més enllà.
Una sortida curteta però molt agradable, just per estirar les cames un dematí agradós.