dissabte, 19 de desembre del 2015

Puig de son Palou

Puig de son Palou o de Alfàbia sud... (19 desembre, 2015)

Un recorregut interessant, curt (5 horetes en total) i sense massa exigència, tot i que els passos pels que avancem són preciosos.

Començam el recorregut al mateix coll de Sóller, on deixem els cotxes i, davallant cap a Palma, a la primera corba, ens trobem un portell tancat que salvem per la dreta. Avancem per un tirany que tira cap a la esquerra i ens conduirà als peus del pas de can Topa.

Pujant el pas, una minsa cornisa penjada de les parets dels cingles, amb el comellar del Diable a s'altre vessant

El pas, amb un cable d'acer per assegurar-se la passa, encara que no hi fa falta,  a no ser que el vertigen faci mala passada

La cordada va sortint del pas

Resseguint un tirany, en trobar-lo ben desconfigurat i les fites que podem trobar que ens indiquen la direcció, arribarem al cim del puig de son Palou (1025m) passant pel Pla dels Pins

El grup al cim

Panoràmica cap a la vall de Sóller

Camí pel que hem assolit la Serra d'Alfàbia i que ara refem per agafar un tirany cap el barranc on es troba el pas des Porc

Capçalera del barranc

El barranc s'estreta i agafa rost aviat

Davallant el xaragall fins arribar a un ranxo de carboners desfet a la dreta, en el sentit de la marxa.

Agafem el camí que segurament era d'ús dels carboners, perquè el camí de Través queda una mica més avall, seguint pel xaragall.

El bell camí de muntanya ens portará a la carretereta de les antenes, i d'aquí, per un tirany abans de sortir a la carretera Palma-Sóller, cap el coll on tancam el recorregut.