diumenge, 8 de novembre del 2015

Son Barranco

Camí d'en Barretes > camí de son Barranco > cases de la Serra > Castellot > camí dels Alous > olivar d'en Mora > camí d'en Barretes.
(8 novembre '15)

Si he de definir aquest recorregut amb una paraula, aquesta seria la d'Espectacular. Tot el recorregut ens va mostrant no només un conjunt arquitectònic rural de primera en llocs inversemblants, amb tots els marges dels olivars, ranxos de carboner... sino un paisatje natural atractiu i encisador continuament, a tot el recorregut.
Hem començat a caminar per una pista asfaltada situada just davant la sortida del camí que devalla del Pujol d'en Banya, a la carretera de Sóller-Palma. Aviat travessarem el jaç del torrent del Teix i agafarem el camí d'en Barretes cap amunt...

...passant per porxos i olivars, alguns d'ells molt ben cuidats.

El camí escalonat d'en Barretes se va enfilant aviat i ens regala amb una visió preciosa de tot el seu entorn.

La bellesa del entorn que travessa el camí és captivadora.

En aquest punt del camí d'en Barretes ens desviem cap a la dreta. Reseguint el camí ens portaria a s'olivar d'en Mora, per on tenim la intenció de devallar a la tornada.

La vista poc a poc s'ens obre formidable sobre la vall, encara que ara l'anirem deixant més i més enfora.

Un caminoi net ens portarà als vessants del barranc de son Barranco, per on puja un antic i bell camí que ens portarà cap el sobremunt de la serra d'Alfàbia, a les cases de la Serra, on tenim intenció de dinar

El camí cap a son Barranco...

Ens trobem qualque indicació de que el camí ha sigut resenyat anteriorment (suposam que les flexetes són la petjada indicativa d'en Pep Torrens)

De s'olivar passem a l'enzinar brut i rost...

...fins arribar a un terreny molt desfet per les esllevissades de pedra de les altes parets que tenim al costat...

..però conservant l'altura i seguint qualque fita, no serà problema...

...fins arribar al camí que puja des de ses cases de son Barranco cap els cims.

Portell per on passam. Potser sigui el punt en que deixem el terme municipal de Sóller per passar al de Bunyola.

El camí ple de càrritx en molts trams

En alguns punts no queda res de camí, sepultat o desfet per les rossegueres.

Hem d'anar alerta en el punt on el camí creua el torrent. Les fites ens porten pel jaç del torrent, però el camí tomba cap a la esquerra pujant cap el bell comellar que hem d'assolir...

El camí passa de comellar a comellar, en una succesió que ens sembla interminable, encara que la seva bellesa és extraordinaria.

Bell camí per un bosc de fades

El darrer comellar que assolim és el comellar de s'Ombra...

...fins arribar a l'altiplanícia.

Estem per damunt els núvols

A les cases de la Serra

Hem pujat per sobre els núvols. Ara amenacen amb deixarnos sense punts de referència per anar devallant per on tenim pensat.

Punt d'inici del camí dels Alous,  per on devallarem cap el Castellot...

N'Aina amb el Castellot de rerafons. La boira amenaça més allà

Poc després d'haver passat el portell del terme municipal Bunyola-Sóller, a la esquerra ens trobem la indicació del desviament que hem d'agafar...

...per caminar per un tirany dificil de reseguir...

Ens desviem del tirany cap els penyals on es troba l'olivar d'en Mora, per on discorre el camí d'en Barretes, per on hem començat el recorregut.

Els penyals de s'olivar d'en Mora. Pel seu coll passa el camí.

Arribem al camí d'en Barretes. Reseguint-lo arribarem a l'inici del recorregut d'avui, passant pel collet de s'olivar d'en Mora

Al collet

Aprop d'aquets revolts hem passat el desviament que hem pres aquest dematí per anar a cercar el camí de son Barranco

Bell traçat

I del pontet sobre el torrent del Teix no queden més que dues passes per arribar al punt d'inici per la carretera Palma-Sóller.